Partnerzy serwisu:
Pasażer

Prawie sto milionów pasażerów Polregio

Dalej Wstecz
Data publikacji:
01-02-2024
Ostatnia modyfikacja:
01-02-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. Polregio

Podziel się ze znajomymi:

Rok 2023 r. zakończył się dla spółki wyjątkowo pod każdym względem. Pociągi Polregio przewiozły rekordową liczbę 97,3 mln pasażerów, co stanowi najlepszy wynik w historii spółki. W porównaniu do 2022 roku, z usług największego polskiego przewoźnika pasażerskiego skorzystało ponad 10 milionów pasażerów więcej.

Jak podaje przewoźnik, 97,3 mln podróżnych to rezultat znacznie lepszy nie tylko od wyników z roku 2022. Aż o ponad 8 mln (9,5%) pobito wynik z 2019 r., kiedy to spółka przewiozła blisko 89 mln pasażerów. Wyższe wyniki notowano aż 12 lat temu, gdy częścią spółki był Śląski Zakład Przewozów Regionalnych. 
– Obserwujemy rosnącą popularność kolei. Pociągi znów stają się ulubionym sposobem dojazdu Polaków do pracy i szkół i czujemy, że się do tego przyczyniliśmy. Polregio, które obsługuje najwięcej stacji i przystanków w Polsce, odnotowało wzrost liczby przewiezionych pasażerów o 11,6 % i rekordowy wynik niemal 100 mln pasażerów w ciągu roku. Nie oznacza to jednak, że ustaną nasze starania o pasażera – ten rezultat motywuje nas do dalszego zachęcania Polaków do kolei. Naszym priorytetem na kolejne lata jest zakup nowego taboru, by korzystający z naszych pociągów podróżowali najnowszymi składami bez względu na to, czy mieszkają w aglomeracjach, czy też mniejszych miastach i miejscowościach – mówi Adam Pawlik, prezes Polregio cytowany w komunikacie.

Rosnące wyniki przewozowe na kolei to również rezultat zwiększonej dostępności oferty Polregio – tłumaczy przewoźnik. – Duży wpływ ma m.in. digitalizacja kanałów sprzedaży biletów. Pasażerowie coraz częściej decydują się na zakup biletu w formie zdalnej – za pośrednictwem strony www przewoźnika, aplikacji mobilnej oraz videomatów. Łączna sprzedaż biletów w kanałach zdalnych w 2023 r. zwiększyła się o niemal 40% w porównaniu do 2022 r., a od roku 2019 wzrosła ponad trzykrotnie.

Videomaty to urządzenia, umożliwiające połączenie z konsultantem, który wspiera pasażera w procesie kupna biletu tak, jak podczas rozmowy z kasjerem w tradycyjnym okienku. Nowe automaty samoobsługowe Polregio rozlokowane są na najważniejszych stacjach kolejowych, gdzie skorzystało z nich w minionym roku już tysiące pasażerów.

– Jesteśmy przewoźnikiem pasażerskim numer jeden w kraju. To nasza zdecydowana przewaga i ogromny sukces, ale przede wszystkim odpowiedzialność. Czujemy się zobowiązani, aby dokładać wszelkich starań aby zapewnić jak największą dostępność przewozów kolejowych. Ta troska przejawia się nie tylko w uatrakcyjnianiu oferty dla obecnych pasażerów, ale też w przybliżaniu kolei osobom, które obecnie z niej nie korzystają. Chodzi tu głównie o regiony, gdzie pasażerowie zdecydowanie rzadziej korzystają z kolei i wszelkie działania spółki na rzecz wyeliminowania wykluczenia transportowego – mówi Marcel Klinowski, wiceprezes Polregio.

W 2023 r. z usług kolei skorzystało ponad 374,4 mln osób. To wzrost o 9,4% w porównaniu z 2022 r. Jest to również najwyższa liczba pasażerów w Polsce po 1999 r. 
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zmarł Bogdan Pokropiński

Pasażer

Zmarł Bogdan Pokropiński

inf. pras. Stacja Muzeum 01 lutego 2024

Koleje Mazowieckie podsumowują granie z WOŚP [zdjęcia]

Pasażer

Koleje Mazowieckie podsumowują granie z WOŚP [zdjęcia]

inf. pras. Kolei Mazowieckich 01 lutego 2024

Nowe ceny biletów Nightjet. Jest taniej, ale nie zawsze

Pasażer

Nowe ceny biletów Nightjet. Jest taniej, ale nie zawsze

Artur Bogdanowicz, Michał Szymajda 01 lutego 2024

Zobacz również:

Pociągi zniknęły z Magistrali Podsudeckiej. Brakuje taboru

Tabor i technika

Pociągi zniknęły z Magistrali Podsudeckiej. Brakuje taboru

Jakub Madrjas 31 stycznia 2024

Polregio: Najwięcej pasażerów w historii

Pasażer

Polregio: Najwięcej pasażerów w historii

Roman Czubiński 26 stycznia 2024

Opolskie: Sytuacja taborowa Polregio jeszcze się pogorszy?

Tabor i technika

Pozostałe z wątku:

Zmarł Bogdan Pokropiński

Pasażer

Zmarł Bogdan Pokropiński

inf. pras. Stacja Muzeum 01 lutego 2024

Koleje Mazowieckie podsumowują granie z WOŚP [zdjęcia]

Pasażer

Koleje Mazowieckie podsumowują granie z WOŚP [zdjęcia]

inf. pras. Kolei Mazowieckich 01 lutego 2024

Nowe ceny biletów Nightjet. Jest taniej, ale nie zawsze

Pasażer

Nowe ceny biletów Nightjet. Jest taniej, ale nie zawsze

Artur Bogdanowicz, Michał Szymajda 01 lutego 2024

Zobacz również:

Pociągi zniknęły z Magistrali Podsudeckiej. Brakuje taboru

Tabor i technika

Pociągi zniknęły z Magistrali Podsudeckiej. Brakuje taboru

Jakub Madrjas 31 stycznia 2024

Polregio: Najwięcej pasażerów w historii

Pasażer

Polregio: Najwięcej pasażerów w historii

Roman Czubiński 26 stycznia 2024

Opolskie: Sytuacja taborowa Polregio jeszcze się pogorszy?

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5